پیانوهای دیواری پیانوهای دیواری ارزان تر از پیانوهای رویال هستند و فضای کمتری اشغال می کنند. پیانوهای رویال برای اتاق های کوچک، صدای زیادی ایجاد می کنند که شاید نتوان زمانی که در جعبه صداساز باز است، از تمام حجم صدای آن ها استفاده کرد؛ زیرا در این صورت نه تنها به گوش پیانیست، بلکه به گوش افراد دیگری که در آن خانه هستند، آسیب وارد می شود. دارندگان یپانوهای دیواری معمولا بررسی صدادهی چکش ها را نادیده می گیرند؛ زیرا این نادیده گرفتن سبب صدادهی بیشتر ساز می شود. از آنجایی که پیانوهای دیواری، سازهای بسته ای هستند، این نادیده گرفتن خیلی به چشم نمی آید. سازهای دیواری همچنین هزینه نگهداری کمتری دارند؛ زیرا تعمیرات گران قیمت، مقرون به صرفه نیست و انجام نمی شود. اگرچه پیانوهای دیواری باکیفیتی وجود دارند که از نظر احساس و صدا با سازهای رویال رقابت می کنند، اما هزینه آن ها به اندازه ساز های رویال گران است. در بین سازهای دیواری، اسپینت24ها سازهای کوچکی هستند و جزو ارزان ترین پیانوها محسوب می شوند؛ اما بیشتر آن ها صدای رضایت بخشی ندارند؛ حتی برای هنرجویان. ارتفاع کوتاه اسپینت ها، طول سیم ها را محدود می کند که عامل اصلی در محدود کردن صدای خروجی است. در تئوری، در محدود تریبل25 باید صدای رضایت بخشی ایجاد شود (چون در آن ناحیه محدودیتی برای طول سیم وجود ندارد، حتی در اسپینت ها)؛ اما بیشتر اسپینت ها به دلیل کیفیت بد ساختارشان در صدای تریبل نیز ضعیف هستند.
1399-04-19
يکي از بحثهاي هميشگي در مورد سازهاي ملي و خصوصاً تار نگه داشتن کوک در حين نوازندگي است.
1399-04-19
2 – مورد ديگر وجود سيمهاي نازک و ظريفي است که در تار استفاده ميشود.
1399-04-19
اما به نظر مهمترين علت جا به جا شدن کوک را در مسئلهاي ميتوان يافت که کمترين دقت در آن ميشود.